-
Επιστημονική Επιμέλεια: Σοφία Καλογρίδη
-
ISBN978-618-5691-42-4
-
Στοιχεία έκδοσηςΧαρτόδετο, σχήμα 14 x 20.5 cm
-
Σελίδες208
-
Ημερομηνία έκδοσης
Τι μπορεί να προσφέρει στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα μια διπλωματική εργασία με θέμα: «Ο κριτικά στοχαζόμενος εκπαιδευτικός κατά τον Stephen Brookfield: μέθοδοι και εργαλεία κριτικής συνειδητοποίησης. Η περίπτωση μιας ομάδας εστίασης εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»; Κατ’ αναλογία το ερώτημα είναι τι μπορεί να προσφέρει η θεωρία του κριτικού στοχασμού του Stephen Brookfield στους Έλληνες εκπαιδευτικούς, στους εκπαιδευτές ενηλίκων, αλλά και στους μαθητές;
Κατά τον Brookfield, ο δάσκαλος έχει μια αξιωματική θέση, «διδάσκει για να σώσει τον κόσμο».
Η απολιτική διδασκαλία δεν συνιστά επιλογή. Αντίθετα, η κριτικοστοχαστική διδασκαλία, ως μια πολιτικά φορτισμένη διαδικασία αντίστασης στην καταπιεστική ανοχή ηγεμονικών έξωθεν επιβαλλόμενων παραδοχών, συνιστά το διακύβευμα της εκπαίδευσης. Σε μια προσπάθεια πρακτικής εφαρμογής της ο ίδιος ο Brookfield επιχειρεί μια ολοκληρωμένη μεθοδολογική πρόταση κριτικοστοχαστικής μάθησης εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων, επισημαίνοντας μεθόδους και εργαλεία για την ανάπτυξη αναστοχαστικών διαδικασιών στην εκπαιδευτική πράξη, των οποίων η εκπαιδευτική αξία αλλά και οι περιορισμοί αναλύονται στο βιβλίο αυτό.
Η Κατερίνα Καβακλή είναι απόφοιτος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στις Επιστήμες της Αγωγής της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ε.Α.Π. Εργάζεται ως Φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.