Τι θα λέγατε για ένα ταξιδάκι, ένα ταξιδάκι ξεχωριστό, που μετά την ολοκλήρωσή του θα μας μείνει ένα αίσθημα πρωτόγνωρης πληρότητας;
Για να πάρετε μια μικρή πρόγευση, σας ενημερώνουμε πως θα πετάξουμε σε τόσο μεγάλο ύψος, που θα φτάσουμε… εκεί όπου αιωρούνται τα παραμύθια (και είναι πολλά τα παραμύθια που μας έχουν σερβιριστεί κατά καιρούς) παρέα με τις ελπίδες, με κατεύθυνση το απώτερο παρελθόν. Αυτό θα είναι η αφετηρία μας και ο τελικός προορισμός μας το παρόν, για να σκιαγραφήσουμε, με στήριγμα το Κεφάλαιο του Μαρξ, την κοπιαστική πορεία μας που οδήγησε σ’ αυτή την καθημερινότητα, σ’ αυτές τις συνθήκες που βιώνουμε σήμερα ως κοινωνία.
Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου
Υπάρχουν πράγματα που τα θεωρούμε δεδομένα, αποκτημένες, αναμφισβήτητες γνώσεις, που η «κοινή γνώμη» μας τα έχει ενσταλάξει και έχουν παγιωθεί μέσα μας χωρίς δεύτερη σκέψη. Τι γίνεται όμως αν όλα αυτά τα σίγουρα, τα δεδομένα δεν είναι και τόσο έγκυρα, αν το παραμύθι που μας «ταΐζουν» έχει επιμελώς κρυμμένο έναν φοβερό και τρομερό δράκο, που μας καταδυναστεύει;
Λέγεται πως το πιο όμορφο παιχνίδι, η πιο όμορφη πονηριά του διαβόλου είναι η προσπάθειά του να μας αποδείξει πως δεν υπάρχει. Τα χνάρια αυτού του δράκου όμως είναι τόσο εμφανή, που δεν μπορεί να μας κρυφτεί. Καιρός δεν είναι, αφού πρώτα τον ξεσκεπάσουμε, να αναμετρηθούμε «παλικαρίσια» μαζί του και να τον ξεδοντιάσουμε;
Σ’ αυτό το ταξίδι που σας προτείνουμε δεν χωρούν φαντασιώσεις, δεν χωρούν φετίχ, δεν χωρούν «ναι μεν αλλά». Αυτό που χωρά είναι η ολοκάθαρη και αμασκάρευτη αλήθεια, που, όσο και να προσπαθούν να την εξαφανίσουν, αυτή υπάρχει και αργά ή γρήγορα θριαμβικά θα επικρατήσει για να διαλύσει τον ζόφο και τη μιζέρια που επικρατεί γύρω μας
Ο Κώστας Νικητάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1950, αλλά από την ηλικία των 5 ετών ζει στον Κορυδαλλό. Είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών. Σπούδασε αναλυτής-προγραμματιστής στα νηπιακά στάδια του κλάδου, ασυρματιστής εμπορικού ναυτικού και ψυχολογία, αλλά το βιοποριστικό του επάγγελμα ήταν ζαχαροπλάστης. Μετά τη Μεταπολίτευση εντάχτηκε στις γραμμές του ΚΚΕ μέχρι το 1991, αναλαμβάνοντας πολλές χρεώσεις, κατά βάση οργανωτικές, ερχόμενος συγχρόνως σε δημιουργική επαφή με τη θεωρία του μαρξισμού. Χωρίς να αλλάξει ιδεολογική άποψη, συνέχισε να συμμετέχει στους αγώνες με χρεώσεις, ιδιαίτερα στον πολιτισμό, τον αθλητισμό και το κίνημα της Ειρήνης (ΕΕΔΥΕ). Έχει ασχοληθεί με τη συγγραφή άρθρων, θεατρικών, μυθιστορημάτων (Στη σκιά του κεραυνού, εκδόσεις Δωδώνη) και δημιούργησε τη θεατρική ομάδα της Λαϊκής Επιτροπής Κορυδαλλού στα χρόνια των μνημονίων για τους εργαζόμενους που αδυνατούσαν οικονομικά να παρακολουθήσουν θεατρικές παραστάσεις.
Η ασχολία του με το συγκεκριμένο έργο προέρχεται από την πεποίθησή του πως όσοι ρίχνονται στον στίβο της καθημερινής επιβίωσης θα πρέπει να ξέρουν ποιες είναι οι αιτίες που προκαλούν αυτό το δυστοπικό τοπίο και πως δεν είναι δεδομένο, αναλλοίωτο και θεόσταλτο, αλλά αποτέλεσμα της πιο σκληρής εκμετάλλευσης και απαλλοτρίωσης του κόπου τους.